• Studium Przypadku: SIL Ceramiche


    W 2015 roku zwróciła się do nas włoska firma SIL Ceramiche z chęcią współpracy na polskim rynku. Była to trzecia próba wejścia przez SIL Ceramiche na polski rynek.
    Pierwsze spotkanie odbyło się w siedzibie SIL Ceramiche w Sassuolo we Włoszech.
    Podczas tego spotkania poznaliśmy strukturę firmy, produkty i zdefiniowaliśmy cele. Jednocześnie klient uzyskał wszystkie informacje na temat polskiego rynku płytek ceramicznych.
    Głównym problemem z jakim musieliśmy się zmierzyć to wprowadzenie zupełnie nieznanej marki na polski rynek. Włoscy producenci są obecni na polskim rynku od lat i posiadają ugruntowaną pozycję. Pojawiło się pytanie, czy znajdzie się miejsce dla kolejnego gracza?
    Naszą pracę rozpoczęliśmy od prezentacji firmy i produktów wśród naszych polskich partnerów handlowych, sukcesywnie przeprowadziliśmy serie spotkań z architektami i projektantami wnętrz. Kolejnym etapem by wyposażenie salonów we wzory i wystawki. Następnie skupiliśmy się na prasie i mediach.
    W przypadku SIL Ceramiche zastosowaliśmy odmienną niż konkurencyjne firmy politykę sprzedaży w Polsce. Po dokładnej analizie każdego regionu wprowadziliśmy markę SIL Ceramiche tylko do wybranych punktów sprzedaży.
    Obecność tego typu firmy w każdym salonie sprzedaży nie gwarantował osiągnięcia wyznaczonego celu. Naszym celem było uzmysłowienie klientom, że nie są to produkty dla mas. Produkty SIL Ceramiche są na swój sposób ekskluzywne, więc wprowadzenie ich wszędzie gdzie tylko można przyniosłoby odwrotny do oczekiwanego efekt.
    Pierwsze miesiące były okresem inwestycji.
    W 2016 roku wielu architektów i projektantów wnętrz wprowadziło do własnych projektów SIL Ceramiche. Popularność zdobyły kolekcje OUD i seria LightKer.
    W 2017 roku zaczęliśmy realizację dużych inwestycji w których wykorzystano wielkoformatowe płyty gresowe 100x300cm z katalogu LightKer.
    Na koniec 2017 roku Polska wyróżniła się jako 4 kraj na liście najlepszych klientów SIL Ceramiche w skali światowej i drugi w skali Europy.
    Obecnie produkty SIL Ceramiche mają ugruntowaną pozycję na polskim rynku. Było to widać w trakcie targów Cersaie 2018 gdzie język polski był jednym z najczęściej wyróżniających się na stoisku SIL Ceramiche.
    Cieszymy się, że jesteśmy częścią tego sukcesu i możemy wspólnie realizować cele na kolejne lata.